Saturday, November 28, 2009

Pe pandang-pandang??

It's eid people!!!!
N I'm stucked in saskatoon!
Solat raye in a school since not enough space in masjid
If Malaysia, tmpt pompuan sume putih, tp cni colorful plak!


Khutbah raye but get distracted by kids


Nape ade lmbg pas sesat kt situ?haha


Terserempk with my ank2 murid as well

sempt pose jap with Dalal. I'm wearing kbaye ok??haha
wif my housemate, Aziza
Afta solat, my frenz dropped me at the campus
coz I need to hand in my assignmnts, phy.
G claz kjap la.dlm 15 mnts je sbb dh lewat sgt.n mamat yg slalu dok 1row with me pki kopiah.
Ok, die Muslim rupenye.tbe2 rse nk wish raye, skali die plak wish dlu.haha.
Afta claz, lepak with Julia!!
julia is a Sudanese n she's damn nice
"Today is ur Eid, u shud njoy urself!"
n she helped me a lot today, including settling my fido account
we had gud time together
n she likes my kebaye soooo much
n i think i shud get her one later coz she's being a gud fren to me
n i just realized, mat2 salleh sume pndg me dgn agk pelik
"pe pandang-pandang??"
i nmpk cntik ke pelik??hahahha
if ainaa n afyqah were here, we wud simply say: "SLAMAT ARI RAYE"
like wut we did during da last eid in edmonton..haha

Julia n me
 at nite, another "eid celebration"
Dalal, Aziza, Ghina n me went to a Muslim restaurant
lots are muslims are there
but the thing is, women n men are separated??
like they can't eat together??
nape plik sgt??ssh la nk mkn wif family, kn?haish

Ghina x suke amek gambr.agk pelik bcoz i think she's soooo hot!!
 
dtg lmbt, so dishes for buffet tgl sket je..
xkesah, jnji dpt mkn..n tmbh 2x kot nasi 
tho pg raye mkn subway je.. =(
rendang, ketupat, lemang, xde pon!!!!


kenyang jugak,,,alhamdulillah..

afta dinner, we watched new moon!!
tp aziza x join sbb ade byk keje
n in canada, seat kre 1st come 1st serve
which is sape masok cinema dlu, boleh plih seat
ktorg lmbt, so kne dudok dpn2 tu ha
mak oi!! edward n jacob dpn mate je ok??
pening tgk!tp jnji had fun!
n otw back, fmily kol
i know they're damn busy coz my sister is getting married today!!!
ble ckp ngan mak, both of us nanges
tho mase tu mak sebok tgh lyn tetamu
rindu mak!rindu abah!rindu family!!!!
adik xde kat sane, tp adk pki kbaye yg supposenye pki mase knduri taw!!!
evryone here tried their hard to make me happy during da eid
coz they know how sad am i having eid that is waaaaaay different from backhome
i feel so grateful to have u guys around
tq sooooooooooo much!
slamat hari raye everyone!!!
- Posted using BlogPress from my iPhone

5 comments:

  1. selamat hari raya faraw! =)
    jgn sedey2 ye..hihi.. same2la kite solat raye in a colourful way..kilat2 gila! =p

    ReplyDelete
  2. haha..colorful gle kn??yg xthn, color kuning la..klh aina punye neon.dri jauh dh nmpk ha..
    slamat hari raye jugak! i xde gang nk jerit kat mat salleh..rindu korg!haha

    ReplyDelete
  3. FARAWW!!!
    Selamat Hari RAYA!!
    kat mesir ni sana sini penuh ngan darah korban
    bahaha
    scary woooo
    haha

    ReplyDelete
  4. selamat hari raya!
    baju kurung neon i kirim salam :)

    ReplyDelete
  5. Auni:cni xde korban pon!!nk tgk darah pon, g tgk new moon last nite.kre a part of raye korban gak tu.hu3

    aina:I jumpe lg neon mase g solat raye.kalah u.haha.

    Last comment, from sape eh?so sorry.I can't recognize u.heh

    ReplyDelete